Feb 23, 2013

Under fullmånen

The Wiccan Rede
I samband med att jag fixade ett nytt Youtube-konto åt mig bestämde jag mig för att även flytta en av mina bloggar hit. Helt enkelt för att jag kommer bättre överens med det här systemet.

Det är nu ett tag sedan som jag började se mig som hedning, sedan som häxa och nu så småningom som wiccan. Jag kommer att berätta mer om det hela någon annan gång tror jag... Det är trots allt en ganska lång historia.

I varje fall. Den här bloggen kommer då att handla om min syn på världen, mina tankar, min tro och olika erfarenheter. Den här bloggen kommer också att länka inlägg automatiskt till facebook, så den borde bli lite lättare att följa med för den som känner mig och är intresserad. Utöver det fösöker jag knepa och knåpa för att hitta ett system som fungerar för "utomstående" också.

Jag är fortfarande ny och grön inom de här kretsarna, men ifall någon undrar nått är det bara att lämna en kommentar så försöker jag svara efter bästa förmåga!

Blessed be!
~ Selena ~

4 comments:

  1. Nice playlist! Jag lyssnar mycket mindre på Omnia än jag borde...
    Och för att jag är både språkfjant och anser mig vara mindre grön numera, så påpekar jag gärna att tron heter wicca, och en utövare wiccan :) Sådär, avskyr att vara den som hela tiden pekar ut språkfel, men det stör mig då folk inte använder rätt termer, och det ökar då inte ens folk inom kretsarna gör det ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tackar!
      Det är bara bra att någon korrigerar, så jag tackar och tar emot! Speciellt när det kommer från mer erfarna personer ;)
      Tog och korrigerade det i inlägget också ^^

      Delete
  2. Hail, Selena. Ska följa din nya blogg också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hellou! Det är roligt att höra! :3

      Delete